Search This Blog

04 March 2010

5 cmc / 1MP / Diesel

Vanzoleala din jurul lansarii Daciei Duster (vanzoleala pe care am alimentat-o si masina pe care mi-as cumapara-o, dar asta e alta discutie) mi-a amintit ca am neglijat complet sa vorbesc despre alte modele autohtone 4x4.

Discutia incepe, in cronologie inversa, cu un model lansat in toamna 2009, langa un gard din Costinesti. Atras de mirosul imbietor al gratarului si-a facut aparitia un ghem alb-negru care acum a ajuns sa parcheze cu nonsalanta pe perna mea in fiecare noapte. Motanul Diesel este responsabilul cu zgariatul mobilei din living, al mainilor tuturor celor care-si fac timp de joaca, cu certatul stapanilor in cazul in care intarzie sa ajunga acasa sau, ingrozitor de grav, in cazul in care nu-i servesc la timp pliculetul cu mancare. Meritul lui este si somnul de 5:00 am sub forma de esarfa pentru piept si gat, pentru ca stie ca dimineata se raceste si iarna a fost grea si friguroasa. Numele i se trage de la zgomotul motorului in regim de tors si de la uleiul ars care i-a patat iremediabil blana care evident (ce stiti voi draga!) a fost la inceput imaculata.

In parcarea din curte ma mai pot bucura de alte doua exemplare off-road, domnii Zdreanta si Patrocle, exponenti ai productiei autohtone de miscare 4x4. Vasnici aparatori ai domeniului, n-au nevoie de girofar si insemne pentru paza si protectie deoarece sirenele compenseaza din plin. Cel putin pe timp de noapte deoarece, dupa observatiile mele, ziua este destinata refacerii si fine tuningului. Garda la sol a celor doi domni variaza intre limite la care marii producatori nici nu viseaza - ma gandeam deunazi ca "Air Jordan" si "Magic Johnson" ar fi nume mai potrivite.


Uitandu-ma atata dupa Dacia Duster si multe alte exemplare off-road am avut tendinta de-a scrie ceva despre ele. Am decis insa ca ordinea prioritatilor este un pic diferita si acum, fara a fi posesorul vreunui vehicul motorizat, ma laud, promovand cele mai bune exemplare 4x4 de care am privilegiul de a ma bucura zilnic: Zdreanta, Patrocle si Diesel.

***
- 5cmc = 5 centimetri cubi, volumul aspirat estimat al motanului la un ciclu de admisie-evacuare aer
- 1 MP = 1 Motan Putere, unitate de masura mai mare decat aparentele si dinamica, variind cu varsta modelului

3 comments:

  1. astept sa vad si laudele de la 4x4 care face drift - imi povesteai tu la un mom dat...

    ReplyDelete
  2. seamana cu Dorelu'meu, de fapt al Ioanei :)
    L.

    ReplyDelete