Search This Blog

17 March 2010

Ai rabdare?

Misiune. Viziune. Valori. Strategie. In lumea acaparata de business de azi, sunt cuvinte pe care majoritatea le folosesc - unii stiu ce vorbesc si le cred, altii doar incearca sa dea bine; sa-i judece cine se simte in masura. De obicei, sunt termeni care implica o abordare pe termen lung si mediu, care presupun o planificare la care lumea adera si pe care-o aplica. Presupun un angajament. Si ma gandeam deunazi ca lipsa noastra de angajament, ca popor si ca oameni, nu ne-a adus cele mai fericite momente. Pentru ca nu avem rabdare, pentru ca facem din oportunism o virtute.

Cum s-ar uita lumea la Romania acum daca n-ar fi intors armele in '44?
Ce s-ar intampla daca am avea acelasi guvern timp de 8 ani?
Cum ar fi sa petreci minim 5 ani in aceeasi companie?
Cum ar fi sa ai acelasi televizor, telefon, masina ca acum 3 ani?

Nu cunosc oameni care sa-mi poata raspunde la toate intrebarile de mai sus. Pentru ca ori de cate ori a aparut o varianta ce a parut sau a fost mai buna, noi am inhatat-o. N-a contat ca era un alt job, alta masina, alta afacere etc. D'aia avem fluctuatii de personal, d'aia avem tunuri mai multe decat proiecte solide, d'aia e vanzoleala pe strazi, d'aia nu avem drumuri, sistem educational, sanatate, politie etc. Pentru ca nu avem rabdare sa le construim. Pentru ca pe langa "mie ce-mi iese", exista si "da' acum, acum ce facem?".

Eu nu mai am rabdare ca lucrurile sa se regleze de la sine. Tu ai rabdare?

Mobile sent, please excuse any typos.

No comments:

Post a Comment