Search This Blog

16 March 2010

In Irlanda se fura masini - strangeti umerase!


Cu soarele de-afara si o discutie despre nunti, mi-am amintit cea mai tare nunta la care-am fost vreodata, experienta pe care ma gandesc s-o impartasesc.

Nu mai stiu exact in ce an, dar clar ca era vara si cald. Mirele - un cetatean britanic de la mama lui (dar de nedeosebit printre noi), mireasa - o buna prietena cu tigle lipsa.
Locatii: Pitesti, starea civila, Babana - mini-santier.

Prima parte are savoarea ei, deoarece la starea civila se constata necesitatea prezentei unui traducator autorizat pentru nativul britanic. Imi iau rolul in serios, fara prea multa stapanire de sine, care se reflecta in miscarea violenta in plan vertical a buchetului de flori (a se citi tremuratul mainii) pe parcursul traducerii. Mai mult, concentrarea si vocabularul joaca feste, expresia "...intre cei doi soti..." fiind tradusa cu naturalete "...between the two husbands...". Dupa ce trecem cu zambete si รก propos-uri sexuale peste moment, dam cu pupaturi, bomboane, sampanie etc.

Plecam spre vila parintilor noii doamne, la acel moment construita partial pe dealurile din jurul Pitestiului. Superb! Acompaniati de carne pt gratar si zeci de sticle de Tuborg (atentie la etichete, ca-i concurs!). Doua masini cheie: eu conduc Dacia 1300 rosie a tatalui prietenei mele; omul tinea la masina aia ca la ochii din cap, era ca un al doilea copil pentru el. A doua e un Tico alb al unor prieteni dragi, masina vanduta cu o zi inainte dar pe care noul proprietar acceptase sa o mai lase inca o un week-end inainte sa o ia in primire.

Fratilor! N-am mai baut atata in viata mea - si fara sa devin elicopter, avion sau alt obiect mai mult sau mai putin zburator, identificat sau nu. Am inceput pe la pranz sa golim sticle de bere, care pana pe undeva pe la 2-3 noaptea se numarau cu zecile. Ramasesem doar 4 (dintre care o fata - salutari Cristinei!) atunci cand am fost anuntati ca Tico este incuiat. Cu cheile inauntru. Da, e vorba de masina care trebuia predata luni... :))) Unii stiu ca la Tico, daca bagi o rigla intre cheder si geam, intr-o anumita pozitite, se actioneaza un mecanism care descuie masina. De unde palaria noastra sa scoatem o rigla?! Timp de aproximativ o ora incercam diferite metode de a descuia masina, inclusiv introducerea cutitului de gratar care reuseste sa taie chederul masinii. Da, al masinii vandute, care trebuia predata luni. Evident, insucces total. Solutia a fost trezirea unui prieten din Pitesti, care a coborat pana la o statie de taxi cu intrebarea:
"Care stii sa spargi un Tico?"
Paradoxal, tipul gaseste un viteaz si-l agata pe taximetrist dupa el spre dealuri. A fost momentul de recunoastere a incompetentei in care decid sa ma duc sa ma culc. Nu pentru multa vreme insa, deoarece un scurt consiliu realizeaza ca prietenul si taximetristul habar n-au care-i drumul si cineva trebuie sa-i culeaga din sosea. Si cum doar eu paream sa misc intr-un fel cat de cat natural, hotarasc sa ma faca delegat.

Dacia rosie a domnului colonel (am uitat sa impartasesc acest amanunt) era bagata prima in curte. Spatiu cat de-o masina plus 10cm intre celelalte masini si gard. Cu oglinzile laterale puse nu iesea. Proprietarul masinii, painea lui Dumnezeu - un super om, insa nu m-ar fi lasat s-o scot asa nici ziua dupa ce-am baut lapte. Eu eram la 6 dimneata dupa peste 14-16 ore de bere ... Pana la urma masina ajunge intreaga in drum - acum mi-ar trebui senzori :p. Buuun! Du-te dupa taximetrist, adu-i in curte. Iese soferul din taxi, se duce la Tico, ia pozitia de smecher si-o scoate:
"Dati-mi o rigla!" WTF!?!? Dupa ceafa poate!
"Pai cu rigla o descuiam si noi... N-avem!"
"Ah... atunci nu stiu cum se face!"
Pielea i-a salvat-o ginerica, care se trezise (el a tras pe dreapta pe la 12:00, dupa ce-a dat berea pe whiskey) si care, afland de problema, ne intreaba cu naturalete:
"N-aveti un umeras?"
"?!"
"Da, un umeras de metal. Daca il desfaceti, va fi suficient de lung si rigid cat sa inlocuiasca o rigla".
Ghici?! A functionat. Explicatia urmeaza:
"La noi in Irlanda de Nord avem cea mai ridicata rata de spargeri de masini. Oricine stie ca tot ceea ce-ti trebuie e un umeras..." si pleaca linistit in fundul curtii ca sa verifice livada.

Dragilor, imi doresc si va doresc cat mai multe zile si nopti ca acelea. Indiferent de eveniment si de locatie, savoarea o dau oamenii, care-mi sunt dragi si pe care-i pretuiesc. Si daca nu stiti sau nu v-am spus, ma cititi si aflati acum.

Cine are timp sa faca si o traducere scurta pentru "husband" :)

2 comments:

  1. chiar ca a fost cea mai tare nunta :))
    confirm cu cheile, cutitul - chederele si umerashul :)

    ReplyDelete
  2. da, esti cel mai in masura sa confirmi :p

    ReplyDelete