Search This Blog

03 May 2010

Raspuns: Badaranul de trotuar

Am vazut un articol pe Smart Woman care se incheie intr-o dilema legata de badarania barbatilor.

Departe de mine dorinta de a o contesta sau de a declansa discutii despre discriminarea sexuala. Care exista, si exista in ambele sensuri. Cum nu sunt suficient de intelept sau informat pentru a judeca in ce sens e mai mare, las societatea sa se echilibreze singura, pastrandu-mi iluzia ca daca as vrea, as putea schimba ceva.

Revenind la intrebarea autoarei, un "De ce?!" aproape strigat la adresa replicilor jignitoare si fluieraturilor stradale, am raspuns intr-un comentariu scurt prin ceea ce am mai scris si aici: si anume ca Romania a devenit tara lui "pentru ca poate". Mai mult, cred ca badarania barbatilor este sustinuta si de masa femeilor care o accepta si a celor care o aproba. Nu uitati ca badaranul a fost educat si de mama, care la randul ei e femeie si de multe ori ajunge sa sufere peste ani din cauza comportamentului lui. In acest sens am doua istorioare scurte:

1.
Discutam la o cafea, acum niste ani, cu un coleg de serviciu. Tata si sot devotat, mare crai, cu gusturi fine in ceea ce priveste sexul frumos, impreuna cu o abordare pe masura. Imi povestea din concediul sau de vara, facut cu baiatul cel mare, doar ei, "barbatii", pe o plaja din Romania. Evident, la plaja vezi multe imagini care se pot gasi si pe retetele oftalmologilor. Drept urmare, colegul si copilul, in mare, se joaca, se harjonesc, innoata, tabloul perfect tata-fiu, in apropierea unui grup de sirene. Si evident ca de grupul de sirene se apropie si grupul de rechini. Rechinul de Mamaia este relativ usor de recunoscut dupa grosimea lantului de aur, dupa freza cu mot, ochelarii de soare cu sigla DG purtati printre valuri si burta afisata pe post de bunastare. Rechinii in cauza au o minge, si (aproape la fel ca si motanul Diesel) incearca agresiv sa atraga atentia. Asta se traduce simplu: "din greseala" mingea loveste capul fetelor, ca sa aiba rechinul pretext de scuze. Fetele se supara, evident, si acuma ar fi trebuit sa asteptam un alt post indignat pe un blog ce sustine miscarea feminista. Doar ca sirenele noastre nu sunt tipul de femeie ce stie sa aleaga tastele pentru a produce articole online; ele sunt extrem de frumoase si pretioase. Deci trebuie sa nu se sparga. Si cum te poti proteja mai bine de mingea care te loveste cu incapatanare? Te duci la rechini, intri in jocul lor, flirtezi un pic si unesti grupurile. Si apoi pleaca impreuna. Da, stiu, sirenele s-au sacrificat pentru ca rechini sa nu mai atace si alte sirene cu mingea. Mi-e o mila...

2.
Alta discutie, alta cafea, alta locatie, alt interlocutor. Un domn bine, director la o companie respectata, care face business frumos. Am vorbit despre multe, de la viata la afacerile noastre comune, si printre picaturi imi spune ceva ce abia acum mi-a rezonat. Si anume ca de la o vreme, toate profilele ce trebuie recrutate in firma trec pentru preaprobare pe la el. Evident ca nu are timp si ca, desi recunoaste ca nu e neaparat ok, trebuie sa faca o prima selectie superficiala. Mi-a spus ca nu angajeaza femei care spun ca stiu limba spaniola. Statistica arata ca acestea au invatat-o din telenovele. Si trebuie sa te uiti frate, ca sa inveti o limba... Omul isi asuma pierderea oamenilor de calitate care chiar au studiat spaniola. Asta e, daune colaterale...

Bottom line: badaranii exista pentru ca pot, pentru ca au un motiv sa existe. Ca orice specie, va disparea doar cand nu se va mai putea hrani sau reproduce.

Maine va povestesc cum a fost 1 Mai cel noroios.

.

No comments:

Post a Comment