Search This Blog

04 May 2010

Mai multa tara

Am un prieten drag, care se plimba de ceva vreme intr-o lume mai buna. Pe vremea in care ideile noastre aveau in secunde maturitatea varstei (-teen years), discutam aprins problema romano-maghiara. Astazi vad lucrurile mult diferit, mai trist si mai mercantil, discutie de cateva posturi intregi ce ar genera probabil comment-uri nesfarsite.

Oricum, am plecat de la articolul din Hotnews: Premierul Ungariei ar vrea reunificarea celor 15 milioane de maghiari din lume.

Si mi-am adus aminte de o idee nastrusnica si fantezista de-a lui, care-mi vine in minte ori de cate ori ascult ineptii de genul asta sau personaje exagerat de nationaliste; ideea spune ca ar fi bine sa dam Ungariei cat mai mult teritoriu, nu numai Transilvania:

Pasul 1:
Prin referendum suntem de acord ca Transilvania (5,5 mil romani, 1,5 mil maghiari) sa revina Ungariei (9,5 mil maghiari).

Pasul 2:
Populatia Ungariei ar deveni un mix maghiaro-roman (16,5 mil din care 5,5 mil romani). La urmatoarele alegeri, romanii ar castiga (ar reprezenta circa 33% din locuitori si ar fi uniti).

Pasul 3:
Noul guvern/parlament voteaza alipirea Ungariei la Romania Mare.

Pasul 4:
Capitala Romaniei la Budapesta, ar creste semnificativ numarul de autostrazi si am fi mult mai aproape de Viena.

QED

Tatal prietenului meu a fost crescut de o familie de maghiari in Romania. Oameni extraordinari.

.

No comments:

Post a Comment