Search This Blog

15 July 2010

Iluzia Diferentei

De cele mai multe ori ma trezesc enervat de trafic. De oameni care fac diverse si pe care-i etichetez repede: bizoni, nesimtiti, prosti, incepatori, tolomaci... lista poate continua.

De cele mai multe ori ma trezesc enervat de stirile politice. De decizii aberante, aritmetice, de propaganda, de praful aruncat in ochii oamenilor. Am renuntat astfel sa ma mai uit la stiri, atunci cand am realizat ca totul e doar un spectacol, ca lucrurile se intampla in spate.

Discutam la un meci si-o bere cu un prieten regasit. In anii care au trecut peste noi, el s-a dus spre presa, unde a incercat sa faca bine.Este singurul in masura sa decida daca a reusit sau nu. Eu doar l-am auzit spunand "Am scris articol foarte bine documentat. Cu dovezi atasate, cu tot ce trebuie. Reactia? Nimic! Nimic, mah, nimic! Liniste totala!" Pentru mine concluzia a fost: "M-am saturat sa fiu filtrul de mizerie al societatii... merge o vreme, insa dupa un timp nu mai poti, te infunzi."

Pentru ca traim intr-o tara care dupa ce ca are legi proaste, nici nu le aplica. Am vazut tone de ilegalitati in trafic ale politiei rutiere. Am vazut motociclist pe trotuar depasind masina politiei, in care era cineva care nu i-a spus nimic. Am auzit de politisti anchetati penal pentru ca au tras cu arma de foc din dotare dupa suspect. Pai daca n-au voie, mai bine sa le dea cate o prastie, sau cate un bumerang. Sunt si ieftine si eco. Concluzia la care am ajuns intr-un acord deplin cu prietenul meu este ca in Romania nu exista law enforcement.

Drept urmare, ma tot gandesc ce as putea face eu ca sa misc lucrurile in mai bine. Cum as putea sa-mi traiesc viata de zi cu zi, astfel incat sa ne pot ajuta, pe noi toti, sa fim mai ok. Mi-am dat seama ca modalitatea mea de manifestare cetateneasca este respectarea regulilor. Sa nu trec strada pe rosu chiar daca e liber; sa semnalizez chiar si pe stradutele de acasa; sa ma incadrez pe banda potrivita din timp; sa stau la coada chiar daca exista "scurtaturi" pe benzile alaturate; sa las oameni sa intre desi am prioritate; sa nu arunc gunoi pe strada - si tot asa. Am observat insa ca atunci cand vad ca fac asta si altii trec pe langa mine, ma frustrez un pic. Si acumulez, pana cand ajung sa explodez, fie prin pomenirea sexuala a stramosilor unui bizon, fie prin episoade de tipul "Cucoana! Pentru stanga trebuie sa stai pe cealalta banda! Eram si noi aici!".

Si frustrarea exista probabil pentru ca, in adancul meu, stiu ca diferenta pe care eu o fac insistand pe respectarea regulilor nu este altceva decat o iluzie.

Cand voi afla ce pot face cu adevarat pentru a ne fi mai bine, va voi spune. Sper ca nu ma veti vota.

No comments:

Post a Comment