Search This Blog

05 May 2011

Inginerul

Nu te-am mai auzit de cateva luni. La momentul ala ma intrebai daca am vreo legatura ca sa o pot ajuta pe prietena ta sa se angajeze acolo. Mi-a parut rau ca nu am reusit, mai ales ca, in urma cu cativa ani, tu ai incercat sa-mi faci un serviciu recomandandu-ma pentru un post ce la momentul respectiv parea ok.

Pana acum cateva luni, trecuse mai bine un an de cand nu mai vorbisem. E adevarat, timpul nu conteaza intre prieteni. Mi-as dori sa am cat mai multi prieteni, pentru ca oamenii dau savoare vietii, nu? Insa noi am fost doar colegi. E drept, colegi buni si ne-am respectat.

Te aud din nou zilele astea. Imi propui sa ne vedem si accept, in virtutea aceluiasi respect si a nostalgiei unei bune colegialitati. Putem sa mergem si la masa, da. Mi se pare un pic deplasat sa ma chemi la tine la sediu, mai ales ca nu am timp si nu am drum in zona respectiva. Da, e ok ca vii tu in zona biroului meu, iti multumesc. Chiar mi-a fost de ajutor, fara nici o ironie.

Restaurantul pe care-l alegi e aproape si e bun, imi place. Nu mi se pare foarte diferit de concurentul lui, insa apreciez faptul ca ai vrut sa mergem intr-un loc cu mancare buna. Iar mancarea este ok.

Discutia, asa cum ma asteptam, e in zona in care-ti cauti un job nou. Trebuie sa apelez la amintiri si incredere, pentru ca ultima oara am lucrat impreuna acum mai bine de 4 ani, si nici atunci prea mult. Te cred ca esti bun si perfectionist. Te cred ca ai experienta si ca poti face mai mult decat faci. Te cred ca ai putea sa accesezi foarte usor o zona in care pana acum n-ai activat deloc, doar pentru ca nu ai avut chef de asa ceva. E un moment pentru orice, probabil acum e momentul tau. Probabil ca daca ma prindeai intr-un pasa de orgoliu mai accentuat m-as fi simtit jignit de usurinta cu care, te cred, ai putea sa faci oricand si fara background ceea ce eu fac de ani buni. Eu vad prea multa incredere in sine si aroganta. Sunt etichete, insa asa percep eu si mi le asum. Parca ma vad pe mine vorbind - a fost o perioada cand aveam un discurs identic.

Trebuie sa-ti multumesc si tie, pentru ca esti unul dintre cei care ma ajuta sa ma vad, in diferite stari si momente. Sa vad cum se simt cei din jur atunci cand eu sunt cel mai bun. Sa ma bucur ca am spart pusculita pentru o paine si-un pachet de tigari in loc sa fac "inginerii", oricat de mici.

Si pentru astea, in cele din urma (orig. after careful consideration), cred ca e ok sa te las sa iei bonul de la masa pe care-am platit-o nemteste, la care tu m-ai invitat. Trebuie sa inteleg, cheltuielile de la SUV-ul cu care ai plecat sunt mari atunci cand nu te ajuta firma pentru care lucrezi.

D

PS
Multumesc firmei la care lucrez pentru ca ma ajuta cu cheltuielile masinii pe care o conduc. Pe bune. 

No comments:

Post a Comment