Search This Blog

04 August 2010

Poveste cu Transporturi

Am promis ca voi reveni cu drumul de acasa in Capitala.

Pentru a face lucrurile cum trebuie, sa definim:
Acasa = Rudeni, Chitila. La 2km de iesirea din Bucuresti spre Chitila, pe Centura Bucurestiului spre A1 Bucuresti - Pitesti
Capitala = Bucuresti. Mare oras european. In dezvoltare. Fara metrou in vest. Cu acces Vest - Nord pe 2 benzi (Virtutii).



Context
Exista doua artere cu cate 3 benzi pe sens (Bd. Timisoara si Bd. Iuliu Maniu) ticsite de masini. Adaugam la asta faptul ca in zona de Nord lucreaza cea multa lume (se duc pe cele 2 benzi). Maretul primar ne salveaza si construieste de niste ani un mare pod Vest - Nord. Dar pentru asta inchide alte artere. Podul nu e gata, mai stam un an. In plus (da, mereu se poate ceva in plus) se gandesc oamenii ca ar prinde bine un giratoriu pe Iuliu Maniu - deci mai luam o banda de pe fiecare sens.

Rezultat primar
Ca urmare a contextului de mai sus si a aglomerarii nebune pe rutele Vest - Nord din oras, multa lume din Vest mergea catre Nord pe Centura. Si aia ramasa la cate o banda pe sens, cu camioane si TIR-uri, un pic aglomerata, cu gropane pe poduri, dar functionala.

Intriga
Stimatul Domn Ministru Radu Berceanu, impreuna cu Stimatul Sef al Dansului Domnul Emil Boc isi dau acordul pentru a muta fonduri din autostrada Bucuresti - Ploiesti catre Modernizarea Centurii. Drept urmare dumarii se apuca cu drag si spor sa traga tare sa termine lucrul. Ceea ce presupune si construirea unui pod la intrarea pe Centura dinspre Chitila. Exista varianta sa inchida complet traficul in August sau sa construiasca bretelele ocolitoare pe care sa devieze traficul si apoi sa-si vada de pod. Aceiasi Domni Ministru si Prim Ministru aproba expertiza tehnica conform careia cea mai buna varianta este inchiderea drumului.

Desfasurarea actiunii
In ultima saptamana din iulie, CNADNR emite un comunicat de presa, preluat de majoritatea publicatiilor (cel putin online) conform caruia traficul pe Centura Bucuresti se va inchide intre Chitila si A1 pentru lucrari la pod, pentru o perioada de 29 zile in luna august. Precizeaza ca rutele ocolitoare presupun inconjurarea Bucurestiului pe Centura, indiferent de sens.
Cum CNADNR are call center, sun si eu ca un cetatean civilizat, sa intreb cum pot ajunge acasa (ie intre cele doua puncte de inchidere, conform definitiei). Raspunsul (miercuri) este ca "Nu stim inca, veti afla luni". "Bine, dar de luni se inchide..." "Da, asa e, dar acum nu stim".
Mai sun duminica, poate poate. Ca sa vezi surpriza, atunci stiu. Imi spun ca pot iesi prin Militari. Adica prin Vest. Catre Nord. Deci pot iesi.
Luni dimineata o iau din loc prin Militari. Drumul de Acasa pana in Charles de Gaulle (joi a durat 20 min) a fost luni de 2 ore. Urat. Cald. Nesimtire.
Vad un Google Maps si caut, amintindu-mi de povestea unui fost coleg, Mihai, care-mi spunea cu niste luni in urma cum fenteaza el traficul din Militari atunci cand vine dinspre Pitesti. Gasesc un drum ocolitor, il testez, e ok. Acum mergem pe el si facem 30-40 min pana in Charles de Gaulle. Am masurat si sunt 21 km in plus, la un consum mediu de 9 l / 100 km.

Epilog
Ma framanta intrebari:
- Daca tara putea fi condusa de catre ingineri, alegand intotdeauna cea mai buna solutie tehnica si ignorand contextul, ce cauta acolo Conducatorii de Vaza?
- Pe cine facturez pentru litrii de benzina si kilometrii in plus parcursi? Chiar si la masini de firma, kilometrii personali sunt supusi retinerilor din salariu, conform legilor date de catre aceiasi Conducatori de Vaza.
- Pana cand?

1 comment:

  1. Hehe nu esti singurul....apropo' luna august se termina, dar nu si lucrarile pentru vestitul pod....am tot cautat info despre ce se va intampla in luna septembrie, dar n-am gasit nik....pana atunci fac zilnic zeci de km ocolind la greu ca sa ajung a job.....

    ReplyDelete