Search This Blog

19 November 2014

Din tristete

Am incercat sa tac, sa-mi vad de treaba mea. Nu mai rezist. Stiu ca aici cititi doar cei care-mi sunteti apropiati si poate ca cei mai multi dintre voi nu veti fi de acord cu mine. Imi asum orice prietenie rupta sau judecata, pentru ca, in afara de voi, aici voi citi si eu, si Clara peste ani. Si fata de mine, si fata de ea, am datoria sa spun ce cred.

1.
Ma voi implica activ, cu tot timpul pe care-l pot aloca, in calitate de membru de partid PSD, intr-un proiect pentru care nu reusesc sa gasesc un nume, care sa fie cu oameni, pentru oameni, pentru tara asta din care nu vreau sa vreau sa emigrez.

2.
Pana acum credeam ca sunt un om de dreapta. Calin e martor si cred ca va povesti cu satisfactie discutiile noastre in contradictoriu in care eu spuneam ca "cine nu munceste sa moara de foame". Cred ca am gresit, la fel de mult cat as gresi si daca as sustine ca trebuie sa maresc salariul minim ca sa primesc voturi. Oamenii pot munci ceea ce le place, cu rezultate minunate si generand crestere economica, intr-un sistem stabil, predictibil si solid. Bazat pe educatie, sanatate si oameni care au minimul si sunt motivati, la extreme constransi, sa munceasca. Dar nu impinsi sa moara de foame, pt ca instinctul de supravietuire ii va transforma in infractori. Case study pe minoritatea tiganeasca. Discutam oricand pe subiect, nu acum, nu aici - aici e vorba despre altceva.

3.
M-am bucurat enorm sa vad atata lume la vot. Vreau vot obligatoriu (in Grecia primesti amenda daca nu votezi - si am auzit, de verificat, ca amenda e 3000 eur). Pentru cei care nu reusesc exista contestatii, la fel ca la orice contraventie. Avem justitie.

4.
M-a intristat maxim cum a fost inghitita manipularea. Chiar ati uitat toti cati oameni au murit in 1989 pt ca au crezut ca fac o revolutie? Romania nu s-a trezit, ci a schimbat visul. La fel ca Ucraina. Si daca ma documentez mai gasesc exemple, insa asta e un post emotional pt oameni dragi, pentru mine si familia mea peste ani.
Chiar credeti ca oameni care fac strategii de campanie sunt niste cretini? Ca nu au anticipat efectul exponential al oamenilor enervati din diaspora? Cat de simplu ar fi fost sa deschida 3000 de sectii de votare? Da, era ilegal, insa daca ar fi contestat cineva alegerile dupa, pentru cine ar fi iesit lumea in strada? Nu cumva Ponta ar fi fost martirul? Lua minim 60% din primul tur.
Chiar credeti ca nu au acces la facebook? PSD are o organizatie dedicata in online. Toata lumea se plange ca are telefoanele ascultate, toata lumea e de acord cu teoria conspirationista cum ca FB a fost finantat (si inventat dupa unii) de NSA, dar acum suntem de acord ca nemernicii astia, securisti si sri-isti (intentionat low caps) n-au vazut fratioare nimic pe FB si-au fost luati prin surprindere ca niste ignoranti orbiti de putere.
Chiar credeti ca FB a castigat alegerile? Care e diferenta de like-uri dintre KI si VP? Cat e ea ca si procent raportata la cei 11,2 mil de voturi exprimate? Si in balanta, cat de mult credeti ca are importanta faptul ca Ponta a pierdut la Iasi, Suceava, Focsani, Constanta, Tulcea, Prahova, Sectorul 3 (cel mai mare din Buc ca nr de votanti), Sectorul 5? Pe bune?! Pai la el acasa, KI a scos 80%. VP n-a luat atat la el.
Cum dracu de-ati inghitit documentul ala de vineri cu impozitul progresiv? Unde sufletul meu ati vazut voi adresa oficiala care sa aiba titlul format din data si ora, fara expeditor si fara destinatar, fara semnatura si stampila? Aveti idee cati semneaza pe o amarata de foaie la stat?
Mai spun ceva din hotnews.ro (http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18578107-patriarhul-daniel-istoria-poporului-roman-adesea-dumnezeu-lucrat-chiar-prin-oameni-straini-neam.htm). Daca nici hotnews.ro nu e de dreapta... Cum de s-a gandit BOR, hranita cu greu financiar de un stat fricos de stanga, sa promoveze in slujba de duminica la pranz(!!!) candidatul dreptei? Barbarul de alta religie... Ne-romanul, whatever, ca la inceput mai aveau putin si ziceau ca-i Dracula.
Inca una din experienta personala si termin aici, ca-i prea lung: duminica la ora 10:55 AM (nu am gresit, de dimineata era) mi-a spus cineva ca-i groasa pt Ponta.
Get real. FB a fost minunat pt ca a scos lumea la vot. Dar i-a scos pe toti, chiar daca semnificativ mai multi pt Iohannis. Nu a castigat alegerile.

5.
Si ultima, ca am obosit si nu mai am pic de ura in mine :) Cat de scurta poate fi memoria romanului? Voi chiar nu v-ati uitat in spatele lui Iohannis? Nu i-ati vazut acolo pe Blaga, Predoiu, Orban? Ati uitat cum il injurati pe Boc cel cu aritmetica? Ati uitat ca dupa ce nu i-a iesit legea (neconstitutionala) de reducere a pensiilor, a doua zi guvernul Boc a marit TVA-ul? Tot cu 5%? Ca pana mea, daca nu pot sa iau 5 de acolo, lasa ca maresc dincolo. Ca procentul asta, e, in pana mea, un fel de unitate de masura. Tot aia e 5% indiferent la ce aplic, nu? Asta era logica guvernului Boc.
In plus, dupa ce am alegeri prezidentiale, in al doilea an de exercitiu de finantare europeana 2014-2020, ma gandesc sa "iau puterea" (http://www.hotnews.ro/stiri-politic-18598928-livetext-klaus-iohannis-dorim-noi-schimbare-puterii-romania-noi-pnl-dorim-preluam-puterea-acest-lucuru-intimpla-2015-sau-cel-mai-tirziu-2016.htm). Aveti idee cat dureaza asta? Minim 6 luni, spre un an. Si dupa asta o sa fie iar alegeri. Iar in 2015 o sa ia puterea pe un buget facut de un guvern diferit. Chiar nu se putea gandi nimeni ce presupune un astfel de blocaj? Chiar toata lumea a crezut ca Iohannis e de capul lui, asa, neamt si civilizat? Si ca vom avea un bi-pol politic cu guvern de-un fel si presedinte de-alt fel? Ca sa avem echilibru... Really? Da' sponsorii de campanie de unde o sa-si ia banii inapoi? De la Cotroceni? Poate daca gasesc petrol acolo.

N-am nimic cu Klaus Iohannis. Incepand de duminica seara, e presedintele meu, si am incredere ca nu-i o lepra. Dar tot ce-am scris aici nu e despre omul Iohannis. Daca are importanta, mie imi place ca vorbeste incet si ca nu stie ce-i aia gri.  Insa subiectul nu e o bere cu un baiat, ci o tara cu un presedinte.

Ajunge. Poate ne trezim si cand votam, o facem rational si documentat, nu doar ca ne revoltam.
Si daca ne revoltam, hai s-o facem pe principii, nu pe persoane. Si fara finantare de la binevoitori (nici de dreapta nici de stanga), va rog. Hai sa iesim toti in strada pt votul obligatoriu si online. Nici un partid nu vrea asta.
Hai sa militam pt vot uninominal pur, ca sa-l vad si eu pe ala care ma reprezinta. Hai sa nu acceptam nici un rezultat care are sub 75% voturi valide din totalul voturi posibile - in conditii de vot obligatoriu - sa le refaca la nesfarsit pana cand ies unii normali la cap, pana cand o sa am dintre cine alege. Si dupa aia o sa-l pot trage la raspundere pe ala pe care-l cunosc, care a luat in pana mea minim 51% din minim 75%. Si o sa-l intreb despre educatie, sanatate, securitate samd. Si ala o sa faca, ca altfel il fute cineva direct.

Hai sa facem ceva, nu impotriva a ceva. Pt ca erau oameni duminica seara pe strada care nu stiau de ce sunt acolo. La fel ca in 89. Si pentru mine e atat de trist incat sa ma faca sa vreau sa fiu activ in politica. 

No comments:

Post a Comment